Klik op een vraag voor het antwoord:
Volg jouw bestelling op de voet
Vind het antwoord dan makkelijk zelf!
Nog geen bestelling gedaan?
Ps. in de orderbevestiging vermelden we ook altijd de verwachte leverdatum
Het antwoord is: Ja!
Als jij verzendkosten aan je klant berekent, moet de klant hier btw over betalen.
Je berekent altijd btw over het totaalbedrag op de factuur. Dit is dus inclusief de verzendkosten. Hierbij horen ook zaken als verzendkosten, reiskosten, telefoonkosten en verpakkingskosten.
Er is een belangrijke en duidelijke reden waarom de Belastingdienst dit vraagt.
Als je geen btw over de bezorgkosten zou moeten betalen, zou je belasting kunnen ontduiken. Je kunt er dan namelijk voor kiezen om een lager bedrag voor de goederen te rekenen en voor hogere verzendkosten.
Hiermee zou je over een lager bedrag btw hoeven te betalen en dat wil de Belastingdienst voorkomen. Daarom zijn bezorgkosten niet btw-vrij.
Je gebruikt het btw-tarief dat geldt voor de goederen op de factuur. Dit kan dus het hoge btw-tarief zijn of het lage.
Het btw-tarief dat je gebruikt om verzendkosten te belasten is variabel: 0%, 9% of 21%. Het tarief dat je toepast, is afhankelijk van het soort goederen dat je verstuurt. Voor de verzendkosten van het pakket neem je het btw-tarief dat geldt voor de producten die je verzendt.
Voor de meeste bedrijven die handelen binnen Nederland geldt het hoge btw-tarief van 21%. Mocht je niet weten of jouw producten in de btw-categorie hoog of laag vallen of hoe je de btw moet bereken, check dan de website van de Belastingdienst.
Hieronder vind je een simpel voorbeeld van een goede en een foute berekening op de factuur wat betreft btw bij verzendkosten. Voor het voorbeeld hebben we een btw-tarief van 21% gebruikt.
Hoewel het verschil klein lijkt, kan het bij veel verzendingen aan het einde van het jaar flink in de papieren lopen.
Wanneer je aan de gestelde voorwaarden van de Belastingdienst voldoet dan kun je dit bij een levering in België gewoon aangeven in de winkelmand. Wel doen we even een snelle check van je BTW nummer.
Hiervoor dient voldaan te worden aan de volgende 2 voorwaarden:
Een geldig EU BTW nummer dient op de bestelpagina in te worden ingevuld.
Maar natuurlijk, we werken samen met Billink, deze optie kun je kiezen tijdens het afronden van je zakelijke bestelling.
(gekozen tot beste achteraf betaalmethode van Nederland)
In de zakelijke markt gaat het vaak om veel grotere bestelbedragen dan bij consumenten. Hiervoor heb je dus ook een betaalmethode nodig die grote bedragen kan verwerken. Billink is de enige in de markt met een limiet tot €10.000 (incl btw) voor zakelijke bestellingen.
Wanneer je online een bestelling plaatst kun je bij "verzendwijze" kiezen voor: Afhalen magazijn.
Je krijgt dan bericht wanneer het pakket klaar staat om afgehaald te worden, we hebben alvast 2 parkeerplekken (pick-up) voor je gereserveerd!
Zomaar aankomen voor een koker kit is helaas niet mogelijk
Jazeker,
Extra tuitjes zijn bij Kitcentrum.nl een gewone zaak...
Tijdens je bestelling kun je kiezen voor afleveren in België, ook kun je ook een PostNL / Kariboo afhaalpunt selecteren indien nodig.
Dit kan via de volgende formule:
Snijd de koker niet helemaal open + Snijd de tuit niet af + Druk heel hard! (foto 1)
Liever de kit uit de tuit...?
Zorg er dan voor dat je de koker helemaal hebt opengesneden, de tuit afgesneden hebt en je rustig de kit uit de koker drukt. Een goede kitspuit gaat zeker helpen! (foto 2)
Extra tip: Een scheve stempel (kapotte kitspuit) kan de zuiger van de kitkoker schuin drukken. Zo kan er ook een veeg kit in de koker blijven. Dit herken je meestal door deuken en kit aan één kant van de zuiger. (foto 3)
Foto 1 Foto 2 Foto 3
De hele dag worden er orders gepicked, het kan dus zijn dat je al na een paar minuutjes een track & trace link in je mailbox hebt.
Soms wordt je bestelling door onze avondploeg gepicked, dan kan het zijn dat de track & trace er later is.
Ja, dat is zo....
Wanneer er bij een product staat "op voorraad" dan zijn deze aanwezig in ons magazijn, we laten je ook zien al voor je gaat bestellen wanneer er te weinig voorraad is voor jou bestelling. We geven je dan een indicatie wanneer deze geleverd kunnen worden.
Ja Jeur!
Daar hebben we een speciale pagina voor, hier kun je makkelijk je retour aanmelden: www.kitcentrum.nl/retour
Wanneer Purschuim "achtigen" langer plat hebben gelegen (iets wat we niet kunnen controleren - behalve in ons magazijn), kan het interne ventiel dicht/vast gaan zitten.
Deze blikken zullen na enige tijd niet meer te gebruiken zijn... en dit soort retourproducten wil je zelf ook liever niet geleverd krijgen, toch?
Dat klopt, we zijn geen fysieke winkel en hebben geen fysieke kassa!
Dus vooraf je bestelling plaatsen en kiezen voor: Afhalen magazijn
Tuurlijk! Tijdens kantooruren zijn onze kitexperts telefonisch goed bereikbaar, zie ons telefoonnummer onderaan de pagina of op de contactpagina. En een e-mail sturen kan natuurlijk ook altijd ;)
Wij verzenden onze pakketten via PostNL, DPD en Trunkrs
Dat mag telefonisch, of via info@kitcentrum.nl, dan zoeken we samen een oplossing...
Dat is het zeker! In dit geval kun je ons altijd bellen om te kijken wat de passende mogelijkheden zullen zijn.
Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op!